تنش‌های تعرفه‌ای جهانی، تهدیدی برای بازارهای صادراتی ایران

تبلیغات بنری

به گفته یک اقتصاددان در ایران از انستیتوی مطالعات و تحقیقات تجاری ، دبیر مالیکی وی گفت: “در پایان سال ، صادرات به عراق به 5 میلیارد دلار رسید که منجر به دومین صادرات ناخواسته در کشور پس از چین شد و حدود 5 میلیارد دلار بود.”

وی با اشاره به مزایای برجسته عراق در سبد تجاری ایران ، وی افزود: “در ازای صادرات ما یک میلیارد دلار به این کشور ، عراقی ها تنها 5 میلیون دلار به ایران صادر کردند که پنج برابر مازاد تجارت ایران بود -تجارت افغانستان به عنوان دومین مکان در مزارع تجارت”.

مالکی اظهار داشت: ادامه این روند برای طرف عراق مسئله ای سنگین است. عراق ، به عنوان یک کشور ، فاقد سیستم تولید صنعتی است تا تجارت آزاد یا آزاد با ایران را امضا کند و در تلاش است تا با ایجاد راهروهای جدید ، همکاری تجاری خود را با سایر کشورها افزایش دهد.

رئیس مؤسسه مطالعات تجاری و انستیتوی تحقیقات برای مطالعات تجاری و تحقیقات ، همواره بر یکی از استراتژی های اساسی برنامه های توسعه و اطلاع رسانی به عنوان یک انحراف تجاری از امارات متحده عربی به عراق در زمینه کالاهایی که اجازه زیرساخت های فعلی را ندارند ، تأکید شده است.

وی با توجه به قوانین جدید واردات اتحادیه اروپا ، از جمله حساسیت بزرگترین منطقه نسبت به مکانیسم های نظارتی مرزی و وابستگی متقابل تجاری ، از Türkiye به عنوان یک کشور با انگیزه دیگر برای اقدامات جدید بازاریابی و فروش در بازار عراق یاد کرد.

عراق مرکزی صادرات عناصر مورد نیاز ایران را هدف قرار داد

بعد از این جلسه مهدی ناتنیا“مشاور تجاری سابق ایران به عراق گفت:” كاهش غیر انتفاعی در استفاده از ابزارهای تجاری و زیرساخت و مشاركت در بخش تجارت دو جانبه عراق ، به شهروندان عراق ، به ویژه در مرزها و مرزها ، گفت:

وی همچنین افزود: عراق همچنین می تواند یک مرکز هدفمند برای صادرات عناصر مورد نیاز در ایران برای کاهش تجارت خارجی منفی خود با ایران باشد و ایران می تواند بهتر از منابع ارزی از صادرات گاز و برق به کشور برای تأمین منابع مالی اساسی در کشور باشد.

ناگنایا گفت: “از طریق سیاست فعلی ، امکان دستیابی به بازار صادرات عراق در طی دو سال با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد ، بنابراین لازم است تصمیم گیری و سیاست های هماهنگ در قدرت های مختلف انجام شود.”

وی بر فعال سازی نقشه جامع راه های ایران و همکاری های اقتصادی و اقتصادی در ایران و عراق تأکید کرد و گفت: “اولویت های کار باید اولویت های مهم و فرهنگی تری به دست آورد تا این اولویت ها مؤثر باشد -“

مشاور تجاری سابق ایران در عراق تأکید کرد که تعریف پروژه های مشترک و ایجاد یک مرکز رهبری تجاری است که می تواند دولت را در پیشرفت اهداف بخش خصوصی در عراق پیاده سازی و تسهیل کند.

وی افزود: ایران با ورود به پروژه های سرمایه گذاری چند جانبه در عراق و ایجاد شهرک های صنعتی در کشور و از طرف دیگر ، توانایی کاهش محصولات صادراتی را دارد.

بیشتر بخوانید

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری iraneconomist

دیدگاهتان را بنویسید