به گفته یک اقتصاددان در ایران ؛ رئیس هیئت مدیره فدراسیون تهران سفر هوایی ، گردشگری و حج و ارزیابی وضعیت گردشگران خارجی به ایران ، به تأثیر نرخ ارز و بلیط هواپیما در پروازهای خارجی و خانگی اشاره کرد و این سفر یک کالای لوکس دارد که مصرف کننده را مصرف می کند. از یک طرف ، هنگامی که مردم بودجه پرداخت برای سفر ندارند ، به اقساط سفر می کنند. تمایل به این سفرها افزایش یافته است و آژانس های مسافرتی پس از درخواست بسته سفر را طراحی کردند.
امیر بویان رایر سایه گفت: “این شرایط در سفر به گردشگران خارجی به ایران خیلی خوب نیست ، سایر کشورها در مورد هراس ایران ، به ویژه کشورهای اروپایی ، به ویژه ایتالیا و آلمان کار می کنند.” در کشورهایی مانند اسپانیا بهتر هستند ، اما به طور کلی ، شرایط گردشگری نامناسب است و ما باید ببینیم چه اتفاقی می افتد در زیر
وی در مورد ایدئولوژی مقابله با هراس ایرانیان گفت: “هالفا دهان را شیرین نمی کند. البته ، ما شک نداریم که تعداد متقاضیانی که به ایران سفر می کنند شک نمی کنند ، اما تا زمانی که دولت های اروپایی این استراتژی و تفکر ضد ایرانی را رها نکنند ، فکر نمی کنم شرایط سفر توریستی خارجی داشته باشیم ، زیرا لازم است برای مسافرت و سفرهای مستقیم بیمه شود. با این حال ، پروازهای غیرمستقیم یکی از چالش ها است و سفر به ایران را دشوار می کند ، تا زمانی که ما هیچ راه حلی برای این رویدادها نداریم ، نمی توان انتظار تغییر را داشت.
رئیس هیئت مدیره سفر هوایی تهران و ترشح و اتحادیه زیارت ادامه داد: برای سفرهای پروازهای محلی نیز یک چالش وجود دارد. اگرچه آنها می گویند که در بلیط های هواپیمایی هیچ افزایش قیمت وجود نداشته است ، اما ما شاهد افزایش افزایش هستیم. آنها می گویند هیچ بلیط پرواز وجود ندارد ، اما آنچه سیستم بلیط نشان می دهد این است که قیمت بلیط های هواپیمایی در جاده های محلی ممکن است تغییر کرده و افزایش یابد.
“البته ، ما نمی توانیم قیمت تعطیلات را ایجاد کنیم ، اما به طور کلی ما در پرواز یک چالش خطرناک داریم ؛ علاوه بر قیمت ، تعداد هواپیماها نیز کم است و ما در تهیه بلیط برای گردشگران خارجی که سفر کرده اند با چالش روبرو هستیم این بار به ایران و نه از کشورهای سودآور.
او ادامه داد. میزان عرضه و تقاضا در صندلی پرواز مطابقت ندارد. تا زمانی که هیچ رقابتی وجود نداشته باشد ، ما نمی توانیم در مورد دلایل این موضوع در صنعت حمل و نقل هوایی صحبت کنیم. عراق ایرویز ، کشور همسایه ما را که چهار هواپیما دارد ، در نظر بگیرید ، چند شرکت هواپیمایی ایران (ایران ایر)؟ از نظر تاریخ پرواز نمی توان آن را با دو کشور مقایسه کرد ، اما توجه داشته باشید که در اینجا بحث در مورد امارات ، قطر یا هواپیمایی ترکیه نیست که ما نمی گوییم.بشر البته ، ما می دانیم که بسیاری از این موضوع متعلق به تحریم ها است ، اما من فکر می کنم این برای سایر بخش ها است ، ما مجبور شدیم برای مدت طولانی در مورد این چالش فکر کنیم. زندگی هواپیمایی ما بسیار زیاد است ، هواپیما بسیار خراب است و بسیار مؤثر نیست و ما در نهایت با شرایطی روبرو خواهیم شد که صندلی هواپیما نادر است و با آن سفر می کند.
رئیس هیئت مدیره سفر هوایی تهران ، گردشگری و حج نیز به سفرهای نوروز به قیمت و بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود که با افزایش قیمت کالاها و خدمات و سفر از این ماهیت بدن نیازها ، روح و راحتی ذهن می آید و به یک کالای لوکس تبدیل می شود. البته با این دلار 4000 دلار و هتلی که در هر شب 2 دلار هزینه دارد ، فقط یک گروه ثروتمند و مالی -سفر می تواند باشد.
وی افزود: “این موقعیت شامل سفرهای خارجی ، از جمله پروازهای داخلی نیست ؛ در نظر گرفته می شود در سفر به QESHM و KISH با سفر به هفت میلیون تومانس چقدر باید یک خانواده چهار پنج نفری باشد؟ این خانواده برای یک سفر کوتاه چقدر هزینه می کنند؟ هزینه سفر ، که فقط بلیط و بلیط اقامت و هزینه های دیگر مانند خوراک و خرید نیست.
راوی سایه گفت: “در سالهای گذشته ، هنگامی که ما به ماه فوریه رسیدیم ، بازار کار در جشن آغاز شد ، اما امسال در ماه فوریه ، ما در گذشته هیجان را ندیده ایم و از گذشته فاصله زیادی داشتیم.” شاد گفت.
رئیس هیئت مدیره آموزش مسافرتی و ترسیسم و زیارت و زیارت گفت: در مورد اقساط اضافه شده به بسته بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی ، با اشاره به افزایش تمایل به اقساط مردم بودجه سفر دارند ، آنها در حال انجام اقساطی هستند. از سفر ؛ در مورد میزان اقساطی که گرفته می شود و مسافر فکر می کند انرژی مورد نظر برای خرید اقساط را از دست نمی دهد.